تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادداشت
  تغییر تصاعدی.../ مروری بر تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده روابط‌عمومی ها

 تغییر تصاعدی.../  مروری بر تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده روابط‌عمومی هاحسن کریمی*/ سرعت سرگیجه‌آور تغییر تصاعدی این روزهای دنیای فناوری به این معنی است که پوسته اندازی سریع به امر روز تبدیل شده است و هر نهادی، خواه در مورد کارگران صحبت می‌کنیم، کسب‌وکار یا دولت‌ها باید به‌سرعت، به شیوه‌ای چابک تغییر جهت دهند چرا که به‌زودی در سناریویی قرار می‌گیریم که ماشین‌ها بیشتر کار را انجام می‌دهند و فقط تصمیم‌گیری در سطح بالاتر و هدایت و برنامه‌نویسی ربات‌ها و ماشین‌ها توسط مردم انجام می‌شود و بسیاری از تکنوکرات‌ها به این واقعیت اشاره می‌کنند که تغییرات تصاعدی برای جامعه مفید است؛ زیرا فناوری می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند و همچنین افراد را توانمند کند.

در این میان هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های پیشرفته و روبه‌رشد در حوزه فناوری اطلاعات است که تأثیر چشمگیری بر صنایع و حوزه‌های مختلف دارد که در زمینه روابط‌عمومی نیز، این فناوری نقش مهمی را ایفا می‌کند و تأثیراتی چشمگیر بر آینده این حوزه خواهد داشت.

یکی از جنبه‌های مهم استفاده از هوش مصنوعی در حوزه روابط‌عمومی، افزایش کارایی و سرعت در پردازش اطلاعات و داده‌هاست و سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی روندها و رفتارها، و ارائه راهکارهای بهبود برای راهبُردهای روابط‌عمومی کمک کنند.

همچنین، استفاده از هوش مصنوعی در ارتباط با مشتریان و جامعه می‌تواند به ارتقای تجربه کاربری، بهبود ارتباطات سازمانی، و افزایش اعتبار و شفافیت سازمان کمک کند.

با این توجه، آینده شغل روابط‌عمومی به طور قابل‌ملاحظه‌ای تحت‌تأثیر تکنولوژی‌های هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت، حرفه‌ای که توانایی استفاده بهینه از این فناوری‌ها را دارا باشد، می‌تواند رقابت‌پذیری بالاتری داشته باشد و نقش مهم‌تری در شکل‌دهی به استراتژی‌ها و راهبردهای روابط‌عمومی داشته باشد.

در نتیجه، استفاده مناسب از هوش مصنوعی در حوزه روابط‌عمومی ضروری است تا سازمان‌ها بتوانند با تغییرات روبه‌رشد فناوری، گامی مؤثر و اثربخش در بهبود عملکرد و ارتقای تصویرسازمانی خود بردارند.

نکته پایانی ما این است که نباید از آینده ترسید، بلکه باید به بهترین شکل ممکن برای پیش‌بینی، تطبیق و سازگاری با تغییرات آماده شد و شاید گزینه جایگزین این است که کسانی که نمی‌توانند خود را با تغییر وفق دهند، مانند دایناسورها منقرض خواهند شد.

*فعال حوزه روابط‌عمومی

:
:
:
آخرین اخبار